چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

تقلب در طلای سرخ با چربی و عسل

افزایش وزن زعفران با استفاده از آغشته کردن این گیاه به چربی، عسل و... حرفه‌ای‌ترین روش تقلب در فروش زعفران است و رنگ کردن قسمت‌های سفید این گیاه با رنگ طبیعی زعفران محترمانه‌ترین شیوه در تقلب طلای سرخ است که برای مصرف‌کنندگان به راحتی قابل تشخیص نیست.
 تقلب در زعفران منحصر به مخلوط کردن یک گیاه شبیه زعفران با این محصول نیست بلکه زعفران تقلبی حتی شامل سنگین کردن وزن آن با استفاده از چربی، عسل، نمک و شکر هم می‌شود چراکه این گیاه ارزش بالایی دارد و هر گرم آن بیش از 5000 تومان در بازار فروخته می‌شود لذا سودجویان را به سمت خودش می‌کشاند تا با هر چیز که می‌توانند در زعفران غش کنند.
روش‌های سودجویان برای تقلب در زعفران
یکی از راه‌های تقلب در زعفران این است که کلاله‌های آن را با نوعی چربی، شکر، نمک یا عسل آغشته می‌کنند و وزن آن را افزایش می‌دهند.
در این روش متقلبان به گونه‌ای حرفه‌ای و البته تخصصی تقلب می‌کنند که به سادگی نمی‌توان خالص بودن و نبودن زعفران را تشخیص داد چراکه آن‌ها ماه‌ها تلاش می‌کنند با آغشته کردن این گیاه به مواد دیگر بتوانند سود بیشتری به جیب بزنند.
متقلبان حرفه‌ای با مهارت بالا این مواد را به صورت محلول روی کلاله‌های زعفران می‌پاشند و هنگامی که خشک می‌شود وزن زعفران افزایش می‌یابد که به راحتی قابل تشخیص نیست.
روش‌های شناسایی زعفران عسلی یا روغنی!
گرچه خالص بودن یا نبودن زعفران در آزمایشگاه‌ها به راحتی قابل شناسایی است اما تشخیص آن برای مصرف‌کنندگان به راحتی ممکن نیست اما اگر کلاله‌های زعفران بسیار براق باشد باید به آن شک کرد و آن را به آزمایشگاه فرستاد یا در صورت مشاهده این ظاهر غیر طبیعی آن را بین انگشتان دست یا روی کاغذ له کرد تا دید ماده‌ خاصی از آن روی کاغذ نقش می‌بندد و کاغذ و انگشتان دست چرب می‌شود که در این صورت مشخص می‌شود زعفران به چربی خاصی آغشته شده تا وزنش بیشتر شود.
رنگ مصنوعی، تقلبی خطرناک در زعفران
این رنگ‌های مصنوعی برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است و در واقع گل‌رنگ‌هایی که از مکه به عنوان زعفران و غالبا به شکل پودر به کشور وارد می‌شود از همین رنگ‌های خطرناک مصنوعی است.
تقلبی که متقلبان می‌توانند روی آن قسم بخورند!
یکی دیگر از روش‌های تقلب در زعفران استفاده از رنگ طبیعی این گیاه برای رنگ‌کردن دیگر قسمت‌های سفید زعفران و مخلوط کردن آن با این محصول است، این روش محترمانه‌ترین روش تقلب است که متاسفانه بسیار رایج شده است.
ظاهر زعفران باید چگونه باشد؟
شکل ظاهری زعفران یکی از روش‌های شناسایی خالص بودن آن است ظاهر این محصول شبیه میخک است؛ به گونه‌ای که پایین گیاه میله‌ای و انتهای آن دندانه‌دار، پهن و قیچی شکل است.
همچنین رنگ زعفران باید قرمز تند باشد نه روشن و شکل کلاله‌های آن نیز نباید براق باشد.
سالانه حدود 300 تن زعفران در جهان تولید می‌شود که ایرن با تولید بیش از 250 تن نخستین تولیدکننده این محصول است و بیش از 90 درصد زعفران جهان را تامین می کند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/341698

۴هزار کارگر ساختمانی در بروجرد به جمعیت بیکاران می‌پیوندند

بیش از ۴ هزار کارگر ساختمانی در بخش‌های مختلف مسكن مهر از جمله پروژهای ۶ هزار و ۵۰۰ واحدی شهرک مهرگان در شمال شهر بروجرد مشغول به کارند که تمامی این کارگران با تحویل واحد‌ها در اوایل مهرماه سال جاری، بیکار می‌شوند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=100612

بازداشت یکی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری

شنیده شده است که دولت دهم در آخرین روزهای فعالیتش علاوه بر 16 میلیاردی که به دانشگاه احمدی‌نژاد هدیه کرده است مبالغی هم به برای ساختمان لادن اختصاص داده است. در آخرین روزهای فعالیت دولت دهم 16 میلیارد به دانشگاه احمدی‌نژاد به صورت غیرقانونی اختصاص یافت و همچنین 6 میلیارد هم برای بازسازی وتعمیرات ساختمان لادن که محل استقرار احمدی‌نژاد است اختصاص یافته است.
بدین ترتیب عدد بذل و بخشش‌های دولت دهم از بیت‌المال در آخرین روز های کاری اش به 22 میلیارد مي‌رسد. در همین حال گفته مي‌شود که مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری وقتی از این اقدامات غیرقانونی مطلع مي‌شود اعتراض شدیدی به محمدعلی زهره‌ای، معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری مي‌کند. در همین رابطه وقتی یکی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری قصد خارج کردن اسناد پرداخت این مبالغ را از نهاد داشته است با اطلاع یافتن حراست نهاد از این اقدام، کارمند فوق بازداشت مي‌شود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/341786

سفر بی‌بازگشت به مریخ و داوطلبان ایرانی

بر اساس اعلام شرکت هلندی MarsOne، بیش از 165 هزار درخواست برای سفر بی‌بازگشت به مریخ تاکنون به ثبت رسیده است. پروژه سفر بی‌بازگشت به مریخ شامل انتقال تجهیزات و چند مریخ‌نورد برای احداث پایگاه اولیه جهت استقرار نخستین گروه از ساکنان آینده مریخ است. گروه نخست، متشکل از چهار زن و مرد از قاره‌های مختلف جهان، پس از انتخاب و گذراندن دوره‌های نهایی آموزش تا سال 2023 راهی سیاره سرخ خواهند شد. به دلیل نبود فناوری‌های مورد نیاز برای انجام سفر بازگشت از مریخ، هزینه‌های بالای سفر و مشکلات تامین سوخت، داوطلبان نهایی، بلیت یک‌طرفه به سمت مریخ دریافت خواهند کرد. با وجود عدم امکان بازگشت به زمین، تا ماه آگوست 2013 (مردادماه) بیش از 165 هزار درخواست ثبت شده و استقبال متقاضیان از این طرح چشمگیر عنوان شده است.
هزینه ثبت‌ نام اولیه 12 تا 38 دلار است که براساس وضعیت اقتصادی کشور، افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. از ایران نیز تاکنون 8 داوطلب مرد و یک داوطلب زن موفق به ثبت نام قطعی شده‌اند.
شرایط زندگی در مریخ چگونه است؟
این نامزدها چند ماه طی 2 سال در انزوا و در تاسیساتی شبیه‌سازی شده نگاه داشته می‌شوند تا نحوه پاسخ آنها به زندگی در فضای بسته همراه با سه نفر دیگر مورد بررسی قرار گیرد. طی این مدت فضانوردان تمرین‌های فیزیکی بسیاری انجام می‌دهند چرا که طی 8 ماه سفر تا مریخ آنها نمی‌توانند دوش بگیرند و تنها از غذاهای خشک شده، کنسروی و فریز شده استفاده می‌کنند؛ از این‌رو سه ساعت در روز باید ورزش کنند تا بتوانند جرم ماهیچه‌های خود را حفظ کنند.
هوای مریخ به نوعی است که ساکنان نمی‌توانند بدون یک لباس فضایی بیرون بروند. در این سیاره گیاه رشد نمی‌کند اما ساکنان محصولات خود را در کابین‌هایشان رشد می‌دهند تا غذایشان تامین شود.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/341765

7 میلیون شغل ازآمارها ناپدید شد!

با وجود اصرار مقامات دولت دهم بر ایجاد 7 میلیون فرصت شغلی در فاصله سالهای 84 تا 91، وزیر تعاون، کار و رفاه دولت تدبیر و امید می گوید:" به دلیل منفی شدن نرخ رشد اقتصادی، امکان ایجاد شغل جدید وجود ندارد، با این حال پایه های آماری به نحوی تغییر کرد که هر کس لحاف تشک خود را تغییر می داد، شاغل محسوب می شد."
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/341785

آمار تازه از کمک ميلياردي به دانشگاه ايرانيان

کمک ميلياردي به دانشگاه ايرانيان که متعلق به دکتر محمود احمدي نژاد است به ماجرايي جنجالي تبديل شده است. خبر کمک ميلياردي به اين دانشگاه براي اولين بار از سوي يک روزنامه نزديک به هاشمي رفسنجاني منتشر شد. پس از آن حتي اسنادي از اين کمک مالي و خروج پول از نهاد رياست جمهوري روي سايت هاي خبري قرار گرفت.
امروز يک فرد نزديک به اسفنديار رحيم مشايي در گفتگو با خبرگزاري آريا جزييات بيشتري از اين ماجرا را مطرح کرد.
اين فرد نزديک به اسفنديار رحيم مشايي خبر داد که اين مبلغ نه 16 ميليارد بلکه 20 ميليارد تومان بوده است .

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/341787

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 9 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب